Wednesday, April 27, 2011

Assalamu'alaikum..Alhamdulillah,dipanjatkan kesyukuran ke hadrat Allah S.W.T kerana sehingga ke hari ini masih lagi diberikan ruang yang selesa untuk bernafas dan menghirup udara segar bumi kenyalang ini, sudah hampir 2semester aku berada diperantauan meninggalkan keluarga yang dikasihi,sahabat-sahabat seperjuangan,jiran-jiran,dan anak-anak buah jajal yang sering membayangi diri ini,rindu akan setiap detik bersama mereka..hmm.bila berjauhan baru nak rindu..ish3.rasa mcm nk balik tp masih bnyk lg yang ku perlu isikan didalam dada yang penuh dengan kejahilan ini..

Alhamdulillah, Allah masih campakkan didalam hati ini akan erti pengorbanan dan perjuangan,aku terpaksa batalkan segala 'plan' aku bila balik ke pangkuan keluarga nanti..inysAllah bulan depan aku akan berada melaka dalam tempoh yang belum ditetapkan,sebab tiket nak balik sabah belum beli lagi,,tengoklah..jika rasa-rasa nak hadam semuanya ilmu-ilmu yang diperturunkan disana,balik lewat sikit..tapi rasanya nak balik awal sikit,sebab bulan jun nanti akan ada kem remaja Islam(KRIS) anjuran Persatuan Siswazah Negeri Sabah (PSS)..kamek mok 'join' jua..

"pastikan diantaranya sesi pertarbiyyahan itu tidak terhenti setakat disini,lepas ni kalau boleh carilah mana-mana tempat ataupun bahan-bahan bacaan yang boleh menambahkan lagi ilmu-ilmu Islam"

itulah diantara amanat terakhir daripada mantan pengerusi RAPI sem ne,Al-Hilmee (bukan nama sebenar)..seorang insan yang ku kagumi akan kehebatannya dalam ilmu-ilmu tarbiyyah dan siasah,ku hormati akan setiap pandangan dan pendiriannya dalam menyelesaikan mana permasalahan tidak kira permasalahan di peringkat jemaah mahupun diperingkat ana sendiri..yang bestnya bekas amir aku ne,aku tnya satu patah soalan,dia akan jawab ber'patah2' jawaban,kalo boleh sampai jam3 subuh,'time2' mata aku tutup tingkap sudah..adehh..soal hukum?organisasi?tarbiyyah?tnya ja dia..pasti dia akan tnya ustaz kalau dia xtau..=)

bahan rujukan aku bukan dia ja,ada seorang lagi..tinggi macam tiang kurus macam tiang juga.hehe.xbha..gurau2.kalau nak minta semangat atau 'motivate' aku akan rujuk dia..kau cerita apa ja,open punya Hamba Allah..seorang yang penyanyang,pengasih,pepe..mcm2 pe..

Tapi yang cukup menyedihkan,'sifu' aku dua orang ne akan pergi meninggalkan aku..hmm..dorang dua orang da nak 'grade' da..yang sorang ambil kos mekanikal,yang sorang lagi kos elektrik..tapi apa pun,aku berharap sebelum dorang 'caw' dari POLIKU ne...segala ilmu2nya 2 diturunkan kepadaku..kalau xsempat pun turunkan lah sikit ilmu-ilmu buat blog cantik(a.zaim..) dan ilmu 'photoshop'(a.zul..) tue..nahh.azan da..bersihkan diri lu..nanti sambung=)

No comments:

Post a Comment